Pozemní část: 42 ha
Vodní plocha přístavního bazénu: 10,5 ha
Cenový předpis pro užívání přístavního území [PDF; 0,16 MB]
Provozní řád ČP a.s. [PDF; 0,52 MB]
Provozní řád přístavu Mělník [PDF; 7,37 MB]
přihláška s odhláškou plavidla [PDF; 0,43 MB]
Mapa přístavu Mělník č. 1 [PDF; 0,19 MB]
Mapa přístavu Mělník č. 2 [PDF; 0,19 MB]
Mapa přístavu Mělník č. 3 [PDF; 0,23 MB]
Mezinárodní logistické centrum Mělník je důležitá křižovatka mezi různými druhy dopravy. Má vlastní říční přístav na soutoku řek Labe a Vltavy. Má vlastní tarifní železniční bod, včetně rozsáhlé železniční a vlečkové sítě a je napojeno na pražský silniční okruh dálnice D8 Praha Drážďany s velice dobrou přístupovou cestou, takže je zároveň ideální místo pro překlad těžkých a nadrozměrných kusů a investičních celků a to jak vzhledem ke své geografické poloze, tak vzhledem ke svému vybavení a možnostem. Je zde dostatečně velká plocha pro manipulace a složení nákladu, jeřáb s nosností 300 tun a překladní hráz uzpůsobená na nakládky těchto těžkých a nadrozměrných kusů. V přístavu jsou situovány provozní budovy se sociálním zařízením, administativní budovy, skladové prostory, zpevněné manipulační plochy pro skladování kontejnerů, dílna na opravu techniky, železniční a silniční váha, dvě vrátnice, manipulační plocha těžkých kusů s jeřábem MKZ 3 000 s nosností 300 tun, jeřábové dráhy s přístavními portálovými jeřáby, kontejnerový jeřáb FAMAK s nosností 40 t, čerpací stanice Bencalor.
Je však samozřejmostí, že se zde překládají i ostatní druhy zboží. Například všechny druhy agrárních produktů, stavebniny a ostatní hromadné substráty volně ložené. Dále jsou to kusové zásilky, železo, chemické výrobky, ale také kontejnery, a mnohé další.
Plochy:
Většina zpevněných ploch je pronajata firmě Star Container s.r.o. a f. Rail Cargo Operator - CSKD s.r.o., k manipulaci a skladování kontejnerů. Zbytek ploch je tvořen manipulačními, dopravními a parkovacími plochami.
Polohy pro stání plavidel:
V době běžného provozu činí kapacita přístavu 37 poloh pro stání plavidel s kapacitou 71 plavidel. V době průchodu velkých vod a ledochodů činí kapacita přístavu 87 plavidel.
V přístavu mají plavidla možnost odebírat vodu a elektřinu.
Nabízené služby:
Kontakt:
Přístav Mělník,
Celní ul., 276 01 Mělník
Provoz přístavu
tel.: +420 315 643 204
Správa přístavu
tel.: +420 315 643 207
fax.: +420 315 643 507
e-mail: obchodní oddělení - dyrhonova@czechports.cz
e-mail: provozní oddělení - bradacek@czechports.cz, hendrichova@czechports.cz, suchanek@czechports.cz
PROJEKTY
Povodňová ochrana plavidel v přístavu Mělník - překladní zeď kontejnerového terminálu http://www.rvccr.cz/?s=2&m=11&sm=2&t=22, http://www.rvccr.cz/?s=2&m=11&sm=3&t=30
Prodloužení vlečkových kolejí
V roce 2009 byl v přístavu Mělník dokončen a uveden do provozu projekt „Rozšíření terminálu kombinované dopravy“.
Projekt byl zrealizován za finanční spoluúčasti Evropského fondu pro regionální rozvoj / Fondu soudržnosti/ a dotace ze státního rozpočtu v tomto rozsahu:
Projekt Pořízení kolejových jeřábů - překladiště KD Mělník
Projekt Pořízení kolejových jeřábů - překladiště KD Mělník, č. projektu CZ.04.1.40/0.0/0.0/18_066/0000356, byl spolufinancován Evropskou unií. Cílem projektu je zprovoznění veřejného překladiště s otevřeným přístupem pořízením 2 kolejových portálových jeřábů v areálu veřejného přístavu Mělník. Součástí projektu je pořízení kamerového a integrovaného informačního systému. Příjemcem dotace a zároveň provozovatelem překladiště je společnost České přístavy, a.s.
Všeobecné podmínky překladiště Mělník, ceníky:
Všeobecné podmínky provozu překladiště kombinované dopravy Překladiště KD Mělník [PDF; 0,71 MB]
CENÍK PŘEKLADIŠTĚ KD MĚLNÍK OD 1.2.2023 [PDF; 0,56 MB]
DOPLŇKOVÝ CENÍK PŘEKLADIŠTĚ KD MĚLNÍK OD 1.2.2023 [PDF; 0,58 MB]
CENÍK LAST MILE OD 1.2.2023 [PDF; 0,56 MB]
CENÍK LAST MILE OD 16.4.2023 [PDF; 0,56 MB]
Provozovatel překladiště upozorňuje, že v rámci přístupu železničních dopravců k terminálu musí mít železniční dopravci s provozovatelem překladiště uzavřenou smlouvu o provozování drážní dopravy na vlečce, jejíž vzor je dostupný níže. Podle této smlouvy je dopravce mimo jiné hradit provozovateli překladiště smluvní poplatek za užití kolejí vlečky.
Smlouva o PDD vzorová Mělník [DOC; 0,13 MB]
Kontakt:
Přístav Mělník - vedoucí terminálu:
tel.: +420 607 084 312
e-mail: vasko@czechports.cz
Překladní technologie:
Jeřáb MKZ 3 000 max. nosnost 300 t
Mobilní jeřáb MKD 504, max. nosnost 50 t
2 x kolejový jeřáb EDK 80 max. nosnost 20 t
portálový jeřáb E 15 max. nosnost 8 t
překladní plocha těžkých kusů a IC 5 400 m²
Kontakt:
Přístav Mělník
Úsek překladní logistiky, logistika sypkých substrátů
tel.: +420 315 643 105, +420 602 626 976
fax.: +420 315 643 303
e-mail: lopkova@czechports.cz
Pro přepravy do zahraničí jsou používána plavidla Apollo, Athéna a Labe 25. Jedná se o motorové nákladní lodě s výkonem 456 kW:
Apollo – typ 8 500 nosnost 1 004 tun; délka 71,50 m; šířka 9,34 m; max. ponor 240 cm
Athena - typ 11 600 nosnost 1 174 tun; délka 79,97 m; šířka 9,35 m; max. ponor 240 cm
Labe 25 – typ 11 600 nosnost 1 165 tun; délka 79,90 m; šířka 9,20 m; max. ponor 240 cm
Plavidly zahraničního rejdařství jsou pravidelně najížděny námořní přístavy Severního moře, Baltského moře a vnitrozemské přístavy Německa, Nizozemí a Belgie. Je však možné dopravovat zboží i do přístavů Švýcarska a Francie, a při využití kanálu Rýn-Mohan-Dunaj dále směrem do podunajských přístavů v Německu, Rakousku, Slovensku a Maďarsku. Jedná se prakticky o přístavy ležící na všech evropských vodních cestách.
Do a ze zahraničí jsou přepravovány hromadné substráty, těžké a nadrozměrné kusy, investiční celky a kusové zásilky. Dále provádí zahraniční rejdařství přepravy KASK plavidel, plovoucích těles a strojů a sportovních plavidel v nákladním prostoru i vlečením za plavidlem.
Je samozřejmé, že velký podíl na přepravách mají těžké kusy a investiční celky, což vyplývá ze skutečnosti, že největší podíl na přepravách tohoto zboží má přístav Mělník s možností překladu a skladování těchto kusů, a s dlouholetou tradicí a dále také díky prověřeným a zajištěným trasám pro přepravu těchto nadrozměrných kusů z celé České republiky právě do přístavu České přístavy, a.s. Mělník. Tyto přepravy směřují dále zpravidla do států Beneluxu. Všechna tři plavidla mají nainstalován systém satelitního sledování pohybu pomocí GPS a přenosu dat přes GSM. Dále jsou vybavena měřícím zařízením spotřeby PHM, díky kterému je možné minimalizovat náklady na PHM, jejichž podíl na celkových nákladech je jedním z největších. I tyto údaje jsou přenášeny pomocí GSM, aby mohli být dále zpracovávány.
Na plavidle Apollo bylo instalováno dokormidlovací zařízení, které zajišťuje bezpečnost plavby a přepravy zboží. Do budoucna se plánuje převod tlačného remorkéru typu TR 610 s tlačnými duny TČ 1100 a TČ 500 taktéž na zahraniční relace.
Kontakt:
Přístav Mělník
Úsek zahraničního rejdařství
tel.: +420 606 817 701
fax.: +420 315 643 303
e-mail: steker@czechports.cz
V roce 2009 byla provedena modernizace plavidel Apollo a TR 31, spočívající v zabudování radarového zařízení do obou těchto plavidel. Obě akce proběhly v rámci Operačního programu Doprava za finanční spoluúčasti Evropského fondu pro regionální rozvoj a dotace ze státního rozpočtu v tomto rozsahu:
- dotace ze státního rozpočtu = 22 280,00 Kč
- dotace ze státního rozpočtu = 22 280,00 Kč
V říjnu 2010 byly dokončeny projekty ,,Remotorizace plavidla TR31 - pořízení nízko-emisních pohonných jednotek" a ,,Remotorizace plavidla TR436 - pořízení nízko-emisních jednotek". Oba projekty byly realizovány za finanční spoluúčasti Evropského fondu pro regionální rozvoj a dotace ze státního rozpočtu v tomto rozsahu:
- dotace ze státního rozpočtu: 463 472,85 Kč
- dotace ze státního rozpočtu: 293 155,49 Kč
V roce 2011 došlo u plavidel zahraničního rejdařství k výměně podstatné části obšívky a to za finanční spoluúčasti Evropského fondu pro regionální rozvoj v rámci operačního programu Doprava.
Jedná se o plavidla:
V roce 2011 byly na plavidlo TČ 1068 pořízeny odlehčené kryty nákladového prostoru, které podstatně rozšíří možnost využití plavidla k přepravě různých druhů materiálu. Touto úpravou získá plavidlo způsobilost k přepravě materiálu, který vlivem povětrnostních podmínek podléhá zkáze. Odlehčené kryty byly pořízeny za finanční spoluúčasti Evropského fondu pro regionální rozvoj v rámci operačního programu Doprava.
V roce 2015 pokračovala druhá etapa na zvýšení bezpečnosti vnitrozemské vodní plavby výměnou části obšívek plavidel Apollo, Athena a Labe 25.
České přístavy, a.s. provozuje vlastní vnitrostátní flotilu říčních plavidel skládající se z velkých nákladních tlačných dunů o tonáži 1 000 tun v počtu 9 plavidel, malých nákladních tlačných člunů o tonáži 500 tun v počtu 5 plavidel. Dále jsou to tlačné remorkéry typů TR 610 (1 remorkér), TR 400/500 (9 remorkérů), upravený nízkoponorový TR 801 (1 remorkér) a jeden přístavní TL (1 remorkér).
Disponujeme plovoucími jeřáby pro překlad plavidel v tuzemských relacích na přepravované substráty typu štěrkopísky, kámen a výkopky. Záměrem je pořízení nového pásového rypadla, čímž bude rozšířen sortiment námi nabízených služeb a zvýšena požadovaná přepravní a překladní kapacita v tuzemských relacích a projektech.
U většiny plavidel je již nainstalováno zařízení na měření spotřeby PHM a satelitní sledování polohy plavidla pomocí GPS. Všechny údaje jsou on-line přenášeny pomocí GPS k dalšímu zpracování. Instalace jsou připravovány i pro zbylá plavidla.
V roce 2013 byla u pěti plavidel vnitrostátního rejdařství provedena modernizace, spočívající ve výměně podstatné části obšívky. Tato modernizace se uskutečnila za finanční spoluúčasti Evropského fondu pro regionální rozvoj v rámci Operačního programu doprava.
Jedná se o tato plavidla:
V roce 2015 byla u tří plavidel vnitrostátního rejdařství provedena modernizace, spočívající ve výměně podstatné části obšívky. Tato modernizace se uskutečnila za finanční spoluúčasti Evropského fondu pro regionální rozvoj v rámci Operačního programu doprava.
Tlačné remorkéry samotné, nebo případně s tlačnými čluny jsou používány pro:
Na lodním výtahu v Holešovicích jsou postupně prováděny podponorové opravy částí lodních trupů, výměny a opravy lodních šroubů a dýz, kontroly podponorových částí plavidel Českým lodním a průmyslovým registrem, Státní plavební správou apod. Dále nátěry o ošetření podponorových částí trupu.
Kontakt:
úsek vnitrostátního rejdařství
tel.: +420 602 275 078
e-mail: kalista@czechports.cz
Úsek skladové logistiky Mělník se zabývá především skladováním nejrůznějších druhů komodit. Výjimkou však není ani skladování obtížně manipulovatelného a nadrozměrného zboží.
Přehled rizik na pracovišti společnosti České přístavy, a.s. v areálu přístavu Mělník [PDF; 2,63 MB]
Pokyny pro návštěvy Přístav Mělník [PDF; 0,3 MB]
Pokyny pro řidiče Přístav Mělník [PDF; 0,3 MB]
K dispozici jsou následující skladové prostory:
Sklad Č. 1 skladovací plocha s drátkobetonovou podlahou o rozloze 2 840 m². Sklad je vybaven z obou stran nakládací rampou a přilehlými kolejemi, což umožňuje nakládku a vykládku z kamionů i železničních vozů. Z jedné strany je rovněž přístupný pro lodě z říčního bazénu a je tak možno provádět vykládku kusového zboží z lodí přímo do skladu. Uvnitř skladu je umístěn rovněž mostový jeřáb o nosnosti 10 tun, který přesahuje z obou stran nad přilehlé koleje. Sklad je též přizpůsoben i nakládání sypkého zboží z big bagů do silničních nebo železničních cisteren. Je využíván především ke skladování nejrůznějších druhů kusového zboží a strojního zařízení.
Sklad Č. 9 skladovací plocha s drátkobetonovou podlahou o rozloze 1 350 m². Sklad je vybaven nakládací rampou pro nakládku a vykládku z kamionů a kontejnerů. Je využíván hlavně ke skladování kusového zboží různých komodit.
Sklad Č. 10 skladovací plocha s betonovou podlahou o rozloze 2 000 m². Sklad je vybaven z obou stran nakládací rampou. Z jedné strany jsou přilehlé vlečkové koleje a vodní tok Labe. Jak z předešlého vyplývá, je možno tento sklad používat pro manipulaci a skladování kusového zboží a to v návaznosti na všechny druhy dopravy. Sklad je rovněž vybaven speciálním zařízením na překládku sypkého zboží z big bagů do železničních i silničních cisternových vozidel.
Sklad Maglička skladová plocha s asfaltovou podlahou o rozloze 3 280 m². Sklad je rozdělen na tři skladové lodě, které jsou vybaveny mostovými jeřáby o jednotlivé nosnosti 5 tun. Sklad je průjezdný pro silniční i železniční vozidla, jejichž nakládku nebo vykládku lze provádět přímo uvnitř skladu. Je vhodný pro skladování zejména výrobků ocelářského průmyslu jako např. ocelových profilů, tabulových plechů, plechů ve svitcích, rour a strojního zařízení. Je rovněž využíván k manipulaci a uskladnění konstrukcí, těžkých kusů, žuly, mramoru apod.
Dále disponujeme několika menšími sklady pro kusové zboží o rozloze 300 – 500 m2.
Pro skladování těžkých a nadrozměrných zásilek je k dispozici betonová skladová plocha o rozloze cca 20 000 m².
V návaznosti na skladování výše zmíněného zboží, provádíme celou škálu služeb s tím souvisejících. Jde zejména o nakládku a vykládku zboží z a do všech dopravních prostředků, včetně jejich upevnění, signování, vystavování průvodních dokladů apod.
Samozřejmostí je provádění skladové evidence, inventarizace zboží, vystavování dokumentace k příchozím a odchozím zásilkám, fotodokumentace a škodní zápisy u případných poškozených nebo vadných zásilek, paletování a foliování zboží a další služby dle konkrétních potřeb a přání zákazníků. Kromě služeb, které zde již byly zmíněny, zajišťujeme veškeré druhy přeprav (silniční, železniční, námořní, říční a multimodální).
Kontakt
Přístav Mělník,
Úsek skladové logistiky
tel.: +420 315 643 101, 105, 102, +420 731 675 064
fax.: +420 315 643 104
e-mail: nemec@czechports.cz, waltrova@czechports.cz lopkova@czechports.cz
Nabízí skladování a přepravy kontejnerů včetně návazných služeb (pakování, opravy, údržba).
Významnou součástí naší práce jsou překlady zboží z/do všech druhů 20' a 40' kontejnerů.
Tyto překlady je možné rozčlenit na dvě základní skupiny. V prvním případě se jedná o vy/naložení zboží, které je skladováno v našich skladech, v druhém pak o zboží, které je k nám dopraveno pouze za účelem vy/naložení do kontejnerů. Zabýváme se nejen běžných paletovým zbožím, ale také těžko manipulovatelnými zásilkami. Nedílnou součástí této činnosti je zajištění správného upevnění a zajištění zboží proti jeho poškození během následné přepravy. Tzn. zajištění upevňovacího materiálu, které odpovídá povaze a charakteru zboží, v případě nutnosti zajišťujeme tepelné ošetření dřeva ( fumigace ) a s tím související vystavení Phytosanitary certifikátu.
V přístavu Mělník je rovněž vybudován kontejnerový terminál o celkové rozloze cca 80 000 m².
Na tomto terminálu jsou denně zpracovávány příchozí a odchozí přímé kontejnerové vlaky s určením jednak do západoevropských přístavů Rotterdam, Bremerhaven, Hamburg a jednak na východ a jih Evropy s určením do Bratislavy, Budapešti a Koperu.
Kromě těchto hlavních zahraničních přepravních proudů jsou též zpracovávány některé tuzemské relace.
Perspektiva rozšíření je až na konečnou rozlohu cca 220 000 m². Pro pracovníky terminálu je rovněž vybudováno technicko-administrativní zázemí a pro řidiče zajišťující svoz a rozvoz kontejnerů jsou k dispozici odstavné a parkovací plochy.
Kontakt
Přístav Mělník, Úsek kontejnerové logistiky
tel.: +420 315 643 101, 102
fax.: +420 315 643 104
e-mail: nemec@czechports.cz, waltrova@czechports.cz